Duben 2011

karate-do a gojyu ryu

19. dubna 2011 v 14:46 | forface |  Lidské tělo

Karate-do

Slovo karate-do se skládá ze tří slov, a to kara, te a do. Kara znamená prázdný, te jest ruka a slovo do znamená cesta. Tedy volně přeloženo znamená karate-do "cesta prázdné ruky". V minulosti se však znak kara četl jako čínský, tedy čínská ruka. Teprve ve 30. letech minulého století byl význam změněn na prázdný. Je však omylem si myslet, že prázdný znamená neozbrojený boj, boj beze zbraně, s prázdnýma rukama, jak se běžně v Evropě vykládá. Prázdný zdůrazňuje afilaci k buddhizmu, resp. k zen-buddhizmu, znamenající prázdnotu jako jednu z hlavních konceptů této filozofie.
Karate se vyvíjelo po dlouhá staletí a bylo ovlivněno celou řadou faktorů. Mezi nejvýznamnější patří poloha a specifické dějiny ostrova Okinawa. Okinawa leží v blízkosti čínských břehů a právě odtud proniklo v 7. století bojové umění pod názvem Chuan-fa /známé jako Kung-fu/ na toto území. Tato poloha a nesvobodné podmínky života okinawanů /první zákazy nošení zbraní pod hrozbou trestů pochází z období roku 1500/ podnítily rozvoj sebeobranných technik pod názvem Tode /později Okinawa-te/. Tode bylo zejména pod vlivem Chuan-fa postupně rozvíjeno, přičemž umění bylo předáváno z otce na syna nebo jen na několik vybraných žáků. Na Okinawě vznikly tři přirozená centra vývoje a výuky Okinawa-te, a to ve městě Šuri, Naha a Tomari. S ohledem na tato místa bylo umění označováno jako Šuri-te (má základ v externích /vnějších/ školách Chuan-fa), Naha-te (má základ v interních /vnitřních/ školách Chuan-fa) a Tomari-te (kombinace externích a interních škol). Celý systém se rozdělil v 17. století na Shorin-ryu, které je ovlivněno čínskými vnějšími školami a na Shorei-ryu, které je naopak ovlivněno vnitřními čínskými školami.
Specifikou celého vývoje karate je tajemství a ilegalita, a to až do konce 19. století.
Teprve v roce 1922 bylo toto okinawské bojové umění předvedeno mistrem Gichinem Funakoshim na univerzitě v Tokiu. Zde také na univerzitě Keio vzniká první dojo.




Gojyu Ryu

Gojyu-ryu znamená tvrdě měkká škola a je unikátním karate stylem. Unikátní v tom, že škola obsahuje prvky go-tvrdé přímočaré techniky i prvky jyu-jemné, kruhové, obloukové techniky spojené v harmonické rovnováze. Kombinace těchto dvou extrémů má svůj základ v prastaré doktríně vu-pei-či.
Specifikem stylu je použití stabilních a silových, ale také pružných a pohyblivých postojů. Nožní techniky směřují převážně na nižší partie těla a pažní techniky se skládají většinou z kulatých odzbrojených pohybů vycházející ze stylů jižní Číny. Styl se vyznačuje krouživými pohyby a vláčností. Tvoří jej škála pohybů od širokých, nízkých postojů "bílého jeřába" až po krátké a rychlé pohyby "kočky". Zvláštní pozornost se klade na souhru síly a jemnosti. Důraz je kladen na speciální dechová cvičení obsažená např. v kata Sanchin. Sportovní zápas je ze stylu téměř vyloučen.

boky a stehna

18. dubna 2011 v 20:00 | forface |  Lidské tělo

BOKY A STEHNA

Při tvarování postavy je ideální spojit nějakou aerobní aktivitu - běhání, brusle, kolo, aerobic a pod - prostě pohyb, u kterého se zadýcháš, a právě s posilováním, které zaměříš přesně na partie, které chceš zpevnit.
Nezapomeň, že důležité je dělat aerobní aktivity min. 20 minut, až pak se totiž začínají pálit tuky, do té doby se s nimi nic nestane, a při posilování cvičit dostatečné množství opakování. My ho u všech cviků uvádíme, jinak to poznáš tak, že jakmile sval začne pálit, začíná se posilovat, takže v tenhle moment nepřestávej, ale zkus přidat ještě alespoň jedno opakování.

Cvičení, které prokrvuje a posiluje zadeček, boky a stehna je ideální jako prevence celulitidy, nebo když se chceš otravných ďolíčků zbavit.

Jdeme cvičit

K tomuhle cvičení potřebuješ gumu na cvičení. Tu koupíš v každém sportu za pár desetikorun.
Uvaž ji tak, aby ses mohla rozkročit na šířku boků a guma byla kolem kotníků lehce napjatá.

1. Postav se, rozkroč na šířku boků a cvičební gumu navlékni kolem kotníků.
2. Podsaď mírně pánev, ať se neprohýbáš v bederech, a lehce pokrč kolena.
3. Cvič úkroky stranou, můžeš na střídačku doleva a doprava. Guma musí být natažená tak, abys cítila její odpor, tím se víc posilují svalíky na bocích a stehnech.
4. Další varianta cviku je unožování. K tomu se postav bokem ke zdi nebo k skříni a jednou rukou se lehce opři, aby ses neukláněla.
5. Levou/ pravou nohou unožuj do strany, guma opět pohyb zěžuje a dělá odpor. Cvič na levou a pravou nohu zvlášť.

Opakuj 3x30 cviků na každou stranu.

JAK SE POŘÁDNĚ PROTÁHNOUT

18. dubna 2011 v 19:55 | forface |  Lidské tělo

JAK SE POŘÁDNĚ PROTÁHNOUT


Jdeme cvičit

Začni v kleče na všech čtyřech. Nohy jsou od sebe na šířku pánve, ruce o něco víc, než máš široká ramena, a trochu je předsuň dopředu. Všechny prsty jsou na podložce.

Pomalu zvedej zadeček ke stropu tak, aby byly ruce i nohy natažené. Hlavu přitom skloň mezi ramena.

Pokud ti to jde, dopni kolena a polož paty na zem.

Vydrž v téhle pozici alespoň 10 sekund, protlačuj při tom zadeček ke stropu a odtlačuj se od rukou a chodidel. NEZAPOMEŇ DÝCHAT!

Uvolni a vrať se na všechny čtyři, do výchozí pozice.

Opakuj, jak ti to bude příjemné :)

CVIČENÍ NA BŘICHO PRO ZAČÁTEČNÍKY

18. dubna 2011 v 19:44 | forface |  Lidské tělo

CVIČENÍ NA BŘICHO PRO ZAČÁTEČNÍKY


Zpevněné bříško má vliv na správné držení těla. Když je dostatečně pevné, neprohýbáš se tolik v bedrech a nehrozí ti 'bederní lordóza', což je špatné vyklenutí páteře, které může být dost bolestivé. Má také vliv na správné vyprazdňování střev, a v neposlední řadě i na styl chůze.

A protože víme, že začít se cvičením nebývá jednoduché, vrhneme se dnes na cvik, který je vhodný i pro začátečníky.

Jdeme cvičit

*** Lehni si na záda na karimatku nebo deku, ať tě nic netlačí.
Zvedni hlavu a ramena tak, aby ses podložky dotýkala jen křížem (to je ta část pod bedry :). Zvedni i nohy - do 45 stupňů nad zem

*** Prováděj nohama na střídačku 'nůžky' = zatímco jednu nohu zvedáš, druhou snižuješ k podložce, ale nikdy nepokládáš.
Snaž se udržet svižnější tempo a nezadržuj dech, nebo tě chytne křeč do břicha. Pravidelně dýchej - vydechuj vždy, když máš horní nohu v nejvyšší poloze, nadechuj se, když se nohy střídají.

*** Zvedej horní nohu do úhlu 45 stupňů. Čím déle budeš cvičit, tím těžší bude nohu zvednout, takže si to hlídej!

***Vydrž cvičit alespoň minutu. Pak si dej minutu a půl pauzu a znovu minutu cvičení. Postupně můžeš dobu cvičení prodlužovat a dobu odpočívání zkracovat.


CVIČENÍ NA ŠIKMÉ BŘIŠNÍ SVALY

18. dubna 2011 v 19:40 | forface |  Lidské tělo

CVIČENÍ NA ŠIKMÉ BŘIŠNÍ SVALY


Na bříšku jsou přímé břišní svaly - to jsou ty hlavní od hrudního koše dolů. Pak to jsou svaly na spodní straně břicha - ty, když jsou povolené, dělají nepěknou vypouklinu přímo pod pupíkem. A pak to jsou šikmé svaly, které ti vytvarují pas. Na ty se zaměříme dneska.

Jdeme cvičit



1. Lehni si na záda na zem, opět na karimatku nebo deku.
2. Paty opři na zvýšené místo tak, abys měla pod koleny a v kyčlích pravý úhel. Může to být židle, gauč, postel, konferenční stolek v obýváku, ale i třeba gymnastický míč, na kterém to bude o něco těžší.
3. Ruce spoj v týlu, lokty směřují do strany.
4. Cvik spočívá ve zvednutí trupu až k pasu a vytočení jej do strany - levým loktem k pravému koleni, a naopak pravým loktem k levému koleni.
Není potřeba se loktem kolene dotknout. Důležitější je pohlídat si, že zvedneš trup až k pasu a nebudeš vytáčet jen ramena.
5. Správně dýchej: nahoře výdech, v leže nádech.
6. Lokty pořád směřují do stran, netahej si s nimi hlavu.
7. Opakování 15x na každou stranu. Ideální bude, až zvládneš 15 cviků na každou stranu 3x za sebou.

cviky na štíhlý pas

18. dubna 2011 v 19:37 | forface |  Lidské tělo

CVIČENÍ NA ŠTÍHLÝ PAS

Prsa, pas a boky - to jsou míry, které se udávají u všech Miss i modelek a jsou jakousi ukázkou štíhlosti a krásy. Není ale vůbec potřeba toužit po modelkovských dospělých křivkách 90-60-90, ale právě ty v poměru k prsům a bokům ukazují, že štíhlý pas se zkrátka 'nosí' a ženská postava ve tvaru přesýpacích hodin je pořád sexy.

Nejznámější 'celebritou', která se doslova ulítávala na vosím pase, byla bezesporu císařovna Sissi, která si pas stahovala do korzetu, aby pokaždé dosáhla svých 50 centimetrů.
Určitě to nemohlo být moc příjemné a už vůbec ne zdravé. Mnohem lepší je, si pas vytvarovat cvičením.

Jdeme cvičit


1. Lehni si na záda opět na podložku, aby tě při cvičení nic nemačkalo a neodvádělo tvou pozornost.
2. Nohy pokrč v kolnou tak, abys měla paty zhruba na délku dlaně od zadečku.
3. Zvedni hlavu a ramena lehce nad podloužku, teď bys měla cítit, že ti lehce zabírají svaly na bříšku. Ruce natáhni podél těla tak daleko, že se prsty sotva dotkneš par.
4. Nech ramena nad podložkou a ukláněj se střídavě do stran ke kotníkům tak, jako bys' chtěla prsty rukou předsunout před špičky.
5. Střídej levou a pravou stranu, ale pohybuj se úklony jen do stran, nazvedej ramena nahoru a dolů, měla by zůstat pořád ve stejné výšce nad podložkou.
6. Na straně výdech, uprostřed nádech.


Hilary Duff a něco o ní

13. dubna 2011 v 15:46 | forface |  Hilary Duff


Hilary Duff od pěti let navštěvovala balet a po dvou letech se dostala do známého tanečního klubu The Nutcracker (u nás známý jako Louskáček). Později začala hrát v reklamách a v jedenácti letech uspěla v konkurzu na film Casper a Wendy, který ji pomohl ke slávě a úspěchu.

Následně začala hrát malé role - například v moderní popelce ale ve třinácti uspěla v konkurzu na TV seriál Lizzie McGuire, kde si zahrála spolu s její sestrou Haylie. Američani si tento seriál zamilovali . V pár dílech dokonce i zpívala, a protože to nebylo vůbec špatné, rozhodla se, že bude i zpěvačka. A tak vlastně vzniklo její první CD Santa Claus Lane, později nazpívala i některé písně k seriálu Lizzie McGuire.


selena gomez

9. dubna 2011 v 10:12 | forface |  Obrázky


anime obrázky

9. dubna 2011 v 9:01 | forface |  Návody

Tak tady vám dávám něco o tom jak se kreslí anime